En Pierre, wat hebben zij gereden?

Omdat mijn fietscomputertje het al op de eerste dag begaf heb ik net even op de kaart geplot wat we hebben gereden:

Dag 1, Havelberg naar Wischer: 48 km
Dag 2, Wischen naar Grieben: 32 km
Dag 3, Grieben nar Niegripper See, 30 km
Dag 4, Niegripper See naar Magdeburg, 31 km
Dag 5, Magdeburg naar PlattenSee, 35 km
Dag 6, Plattensee naar Walternienburg, 18 km
Dag 7, Walternienburg naar Aken, 22 km
Dag 8, Aken naar Dessau, 17 km

De eerste dag best een heel eind, gezien het geschatte gewicht van de combinatie van 75 à 80 kg (zonder Lieve en uiteraard mijzelf). Daarna dus bewust gekozen voor kortere stukjes. Het was ook best warm met rond de 30 graden…

Aldus een route gereden van ca. 233 km. En dan hebben we op de rustdagen ook af en toe op de fiets gezeten om een dorpje of stadje te bezoeken.

Tijd om te stoppen

Een leuke en laatste camping in de Eiffel, omdat we geen zin hebben om lang in de auto te zitten. Een kleine camping, erg aardige mensen.
En langs de oever van de Fulda, een kleien riviertje dat nu niet zo hard meer stroomt.
Daar zaten we dus, op onze billen lekker af te koelen in het niet zo heel koude water.
Wat blijkt: tientallen kleien visjes om je benen heen op zoek naar eten. En die begonnen heel gezellig aan onze benen en tenen te knabbelen.
Een behandeling waar je volgens mij goed geld voor betaald in Nederland…

Voor nu tekende dit voor mij het punt dat we een eind aan onze vakantie moeten maken. Op naar huis en lekker lang douchen en goed onze voeten schrobben 😀

Dessau

Heerlijk, even het zweet van ons afspoelen in een hotelletje. Met bad, zalig!

Vanochtend dan ook fris en fruitig de stad rondgefietst. Dessau heeft een schitterend buitengebied: net buiten de stad beginnen de parken en meertjes. Trouwens raar stil voor een zondag vond ik…

Tegelijkertijd ook langs het Bauhaus museum geweest. Voor Lieve denk ik geen leuke uitdaging om er doorheen te lopen.

Wel mooi hoor, veel Bauhaus in het straatbeeld.

Morgen een dagje treinen (en bussen) om de auto op te gaan halen, nog best een onderneming 😀

Richting Magdeburg

Een heel mooi stuk van de Elbe, net boven Magdeburg. En een heel leuke camping gevonden aan de Niegripper See. Plekje aan het strandje, lekker zwemmen en luieren. Maar eigenlijk doen we dat de hele week al 😀

Het fietsen gaat lekker zo, Lieve doet haar best, trapt regelmatig wat mee, vaak ook lekker freewheelend en met de volle aandacht naar een van de luisterboeken. Behalve bij heuveltjes, dan wil ik wel dat ze zoveel mogelijk meetrapt. Verder maakt het me niet zoveel uit, we kabbelen lekker door.

Tangermünde

Nou, het lijkt er een beetje op dat het hebben van 3g, laat staan 4g, op aanvraag gaat. Volgens mij hetzelfde systeem als de wachtlijsten voor een trabant 30 jaar geleden.

Afijn, nu in een wat groter dorp met een beetje 3g. Na eergisteren een tochtje van ongeveer 45 km gaan we het vandaag rustiger aandoen. Eerst een fijne lunch stop in Tangermünde, een mooi en oud Elbestadje.

We trekken wel bekijks met onze “long vehicle”, al diverse malen op de foto geweest.

En het Elbe pad is prachtig, veel fietspaden, weinig op de weg zelf, heel relaxed.

Als we op de volgende camping wifi hebben zal ik trachten wat fotootjes te uploaden.